Filmy a seriály

Nový Joker v krizi: Kritika sílí, fanoušci ztrácí trpělivost!

20. 10. 2024
Michaela Hanelová

Joker schytává kritiku.

Pokračování filmu Joker s podtitulem Folie à Deux bojuje s velkou kritikou ze strany diváků. Snímek, který do kin vstoupil teprve před několika dny, sklízí převážně negativní ohlasy.

Na populárním filmovém webu rottentomatoes.com získal Joker: Folie à Deux v době, kdy jsme psali tento článek, hodnocení pouhých 33 % od kritiků i diváků. To je výrazný propad oproti prvnímu dílu, který má u uživatelských recenzí téměř 89 %. Mnoho diváků navíc veřejně vyjádřilo své zklamání a frustraci z nového filmu, který se jim nelíbí a přijde jim nejen nudný, ale herecky nezajímavý.

Nový Joker schytává kritiku.

Kritika od diváků je nečekaně velká

Diváci na sociálních sítích a recenzních platformách nešetří kritikou a chvála se najde jen zřídkakdy. Někteří poukazují na nudný děj, špatné tempo a nekonzistentní příběh. Jeden z uživatelů na Rotten Tomatoes píše, že tento díl je špatný. „JP (Joaquin Phoenix) je můj oblíbenec, ale OMG, tenhle film byl tak špatný. Pokud trpíte nespavostí, je tohle dokonalá medicína, která vás hned uloží do postele. Wow, prostě hrůza.“

Další divák na sociální síti X kritizoval film proto, že nemá dle jeho názoru ani námět, ani styl. „Joker 2 je tak špatný proto, že se odmítá k čemukoli zavázat. Nemá vůbec žádný námět, scény u soudu jsou nudné a závěr je horší, než jsem čekal. Dokonce i hudební prvky působí přilepeně a ruší tempo. Naprostá ztráta času.“

Herci bojují se zklamáním z jejich výkonů

Někteří diváci vyjádřili svou nespokojenost i s hereckými výkony hlavních představitelů, kteří se v tomto seriálu objevili. Podle některých je film Joker 2 jen nudný titul, který zaměstnal světové hvězdy, které se potřebovaly zviditelnit. „Joker 2 je první film, který jsem za poslední roky viděl a u kterého diváci během titulků bučeli. Phoenix i Lady Gaga jsou zde příšerní, jen se potřebují zviditelnit,“ rozčiluje se jeden z uživatelů, který se nebál říct svůj názor.

Přesto se najdou i tací fanoušci, kteří film obhajují. Někteří poukazují na to, že část diváků si postavu Arthura Flecka z prvního dílu příliš idealizovala, což následně vedlo k jejich zklamání z pokračování. „Skutečnost, že existuje tolik lidí, kteří si po prvním filmu mysleli, že Arthur je jejich šampion, teď musí čelit tomu, že Joker 2 ho rámuje jako břídila se syndromem hlavní postavy, je upřímně docela legrační,“ poznamenal jeden z obhájců filmu, který si ho nemůže vynachválit.